איך למצוא את הלקוח הגדול הבא שלך, ללא כל עלות?
או במילים אחרות:
כיצד להיכלל בספרי ספקים / יועצים / קבלנים של רשויות מקומיות?
האם ידעתם שרשויות מקומיות מחויבות להקים ספרי יועצים וספקים, כיון שאחרת הן יחויבו לפרסם מכרז פומבי, שיסרבל ויסבך את התנהלותן, עבור כל עבודה שהיא, קטנה כגדולה?
אז היות והרשויות המקומיות ממילא מקימות מאגרי יועצים וספקים – למה שלא תהיו שם?
כל התקשרות של רשות מקומית חייבת, עפ"י חוק, להיות מעוגנת בחוזה להעברת טובין או לביצוע עבודה, בין במכרז פומבי ובין במכרז זוטא. זאת במטרה להבטיח כי ההתקשרויות של הרשויות המקומיות יעשו רק על בסיס כישורי המציעים ולפי שיקולים ענייניים בלבד, ושמשאבי הציבור יחולקו באופן ראוי, תוך מתן סיכוי שווה, שמירה על שקיפות ועל טוהר המידות, ומקסום היעילות הכלכלית של הרשות.
ניסיתם בעבר ללא הצלחה? המצב כיום שונה מאוד!
עד לפני מספר שנים, רק חלק מהרשויות המקומיות הקימו ספר ספקים, וגם אז, הוא לרוב לא עמד בקריטריונים הדרושים או שהיה חסוי ולא מעודכן, ובמקרים רבים, דבר הקמת ספר הספקים לא פורסם בפומבי, ובפועל נעשו פניות פרטניות לספקים מקורבים או כאלו שפנו ביוזמתם לרשות.
לכן אין מה להתפלא אם בעבר ניסיתם להיכלל בספרי ספקים או יועצים ולא התייחסו לפנייתכם או שאף אם הייתם רשומים באותם מאגרים אף אחד לא פנה אליכם.
אך בשנים האחרונות חל שינוי מהותי בתחום ועפ"י הוראת חוזר מנכ"ל משרד הפנים, חלה חובה על הרשויות לנהל רשימת ספקים על פי תחומי מקצוע, ובנוסף חלה עליהן גם החובה לנהל רשימה של יועצים בתחומים שונים, לרבות כאלו שנחשבו בעבר כמקצועות אמון – כרו"ח, עו"ד, שמאים ועוד.
ועדת המכרזים של הרשות המקומית חייבת לנהל רשימת יועצים ספקים וקבלנים, אשר רשאים להשתתף במכרז זוטא, בהתאם לקריטריונים שונים, ובכל הצעת מחיר שהרשות מבקשת, עליה לפנות לארבעה או לשישה ספקים / יועצים או קבלנים לפחות.
ומכאן המוטיבציה של הרשויות לנהל מאגר ספקים ויועצים אליהם יוכלו לפנות לקבל הצעות מחיר בתחומים שונים.
על מנת להיכלל במאגר הספקים, היועצים והקבלנים של רשות, יש לעמוד בתנאים שקובעת אותה רשות בפרסומיה, אבל חשוב לדעת שעצם ההיכללות במאגר אינה מחייבת את הרשות לבחור בשירותי הספק ומוצריו.
כיצד ניתן לדעת על פתיחת רישום למאגר יועצים / ספקים של רשות מקומית?
הדבר מפורסם במקומות הבאים:
- בעמודים אחרונים של עיתון ישראל היום המפנה לאתר אינטרנט של אותה רשות
- באתרים המתמחים במכרזים – ניתן להצטרף לאתרים אלו כמנויים
- באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות
ניתן וכדאי לעקוב אחר פרסומים אלו ולראות האם הם יכולים לעניין אתכם.
ראיתם פרסום שמתאים לכם?
אל תתעלמו!
נסו להכנס למאגר, זה לא יעלה לכם כסף אבל עשוי להיות שווה עבורכם זהב!!
אז איך מתקדמים?
- בחרו באזור גיאוגרפי שבו אתם מעוניינים לתת שירות, וכנסו לאתר האינטרנט של אותה רשות.
- לא מצאתם פרסום? פנו למנהל הרכש של הרשות ובקשו להצטרף כספק / יועץ.
- הכינו מראש את קובץ מסמכים אותם חייבים להגיש כחלק מהליך פניה להצטרפות לספרי הספקים /יועצים.
- הקדישו זמן קבוע בלו"ז לאיתור פרסומים כאלו ולמילוי טפסי ההצטרפות. אם יש לכם אפשרות, מנו מישהו קבוע מהעובדים שלכם, לביצוע המטלה הזו.
המסמכים שחובה שיהיו בידיכם על מנת לאפשר את הרישום למאגר הספקים / היועצים שרלבנטי לכם:
- אישור ניהול ספרים
- אישור ניכוי מס במקור
- תעודת עוסק מורשה
- תעודת התאגדות (לחברה או לשותפות)
- צילום ת"ז לעוסק
- תעודות השכלה (ככל שנדרש)
- תעודות רישוי מקצועי (ככל שנדרש),
- מסמך פרופיל חברה /עסק ומכתבי המלצה
ומה לעשות אחרי ששלחתם את הטפסים לרשות?
- בדרך כלל נקבע תאריך אחרון להגשה. אם עברו שבועיים ולא פנו אליכם – התקשרו ושאלו מה קורה עם פנייתכם!
- פנייתכם נדחתה? בקשו לקבל את הנימוקים לדחייה. לא תמיד ישנם נימוקים רציונליים וניתן לתקוף את החלטת הדחיה.
- הודיעו לכם שאתם כלולים במאגר? בדקו באתר של הרשות המקומית ששמכם אכן מופיע שם ובתחום השירותים שאליו כיוונתם.
- לא פונים אליכם במשך השנה? קחו יוזמה – פנו אל מנהל הרכש או למנהל האגף אליו נרשמתם, וקבעו עימם פגישה.
אז אם אתם רוצים לעבוד עם רשויות מקומיות, אשמח לקדם עבורכם את העניין, בעזרת ניסיוני הרב: לאתר עבורכם הזמנות להגשת בקשות להיכלל במאגרים, לסייע לכם במילוי הטפסים, וללוות אתכם בבירורים השונים, מול בעלי התפקידים ברשות המקומית.
המלצה של לקוח
"מקושרת להמון אנשים ועזרה לי בזכות ליווי והכוונה לעשות את העסקה הגדולה בחיי מקצועית ברמות גבוהות ותמיד מתייעץ איתה. יש לה יתרונות שאין לכל אחד, חדה כמו תער.
ממליץ בפה מלא"
למידע נוסף ולסיוע ברישום בספרי ספקים, יועצים וקבלנים
השאירו לי כאן את פרטיכם או התקשרו אלי לטלפון: 053-7773025