יש לכם נכס שעומד ריק? הנכס שלכם במצב שאינו ראוי לשימוש?

יש סיכוי גדול שאתם זכאים לפטור מארנונה, לכן חשוב להודיע לעירייה על מצב הנכס ויפה שעה אחת קודם, אך לפני כן – חשוב מאוד שתדעו לבחור איזה סוג של פטור כדאי לבקש.
איך לבחור את הפטור שימקסם את זכויותיכם?
קיימים שני סוגים דומים של פטורים מתשלום ארנונה, פטור בגין נכס ריק ופטור בגין נכס שאינו ראוי לשימוש.
הידיעה על קיום הפטורים האלו וההבנה איזה משני סוגי הפטורים מומלץ לבקש באיזה מצב, תחסוך לכם הרבה מאוד כסף, הן במבני מגורים והן במבנים לשימושים עסקיים.
כדי למקסם את הזכויות שלכם מומלץ להיעזר בייעוץ מקצועי של עורך דין מנהלי מנוסה, שיוכל להנחות אתכם איך לנסח את הבקשה, ואילו מסמכים להציג כדי לקבל תשובה חיובית.
ליווי מקצועי הכולל מתן מענה מפורט ומסודר לרשות מגדיל את הסיכוי לקבל את הפטור המבוקש, לעיתים אף ללא צורך בהליכים ממושכים מדי, וללא המתנה ארוכה להחזר סכומים משמעותיים שכבר שולמו, בלית ברירה, לרשות המקומית.
דגשים לקבלת פטור מארנונה בשל נכס לא ראוי לשימוש:
אנשים רבים לא מודעים לכך שבמידה והנכס שלהם אינו ראוי לשימוש, ניתן לקבל פטור מתשלום ארנונה, לתקופה של עד שלש שנים.
כדי להוכיח שהנכס לא ראוי לשימוש ולכן הוא פטור מתשלום ארנונה, יש לעמוד במספר תנאים, ובעיקר להראות כי הנכס ניזוק או נהרס במידה שלא מאפשרת לעשות בו שימוש, ובמקביל להראות שאכן לא משתמשים בנכס בפועל.
חשוב להבין שלא כל שיפוץ קטן שעורכים בנכס, מאפשר לקבל פטור בשל נכס לא ראוי לשימוש, וכל רשות פועלת בעניין זה בהתאם לנהליה, כשיש המקפידות יותר ויש פחות.
על מנת לקבל את הפטור, יש להודיע לרשות המקומית בכתב מיד כשהנכס הופך ללא ראוי לשימוש, וזאת רק במידה והוא אכן לא משמש אפילו לאחסון.
בדרך כלל הרשות שולחת פקח לבדיקה והוא מדווח למנהל הארנונה על מצב הנכס. אם הבקשה לפטור לא מתקבלת, ניתן להגיש עליה ערר.
בבקשת פטור לנכס שאינו ראוי לשימוש, אני מקפידה מאד לצרף צילומים צבעוניים המתעדים את הנכסים המשופצים, לפרט את הפעולות המתבצעות במקום, (באם נערך שיפוץ), ולפרט גם את עלויות השיפוץ והצעות המחיר שהתקבלו עבורו. בדרך כלל שילוב של כל המסמכים האלו, משכנע את מנהל הארנונה לתת לבעל הנכס פטור בגין נכס לא ראוי לשימוש, לתקופה קצרה, ובתום התקופה יש לחזור ולשכנע שוב את הרשות, להאריך את משך הפטור.
דגשים לקבלת פטור מארנונה בשל נכס ריק:
קבלת פטור מארנונה בגלל שהנכס עומד ריק, ניתנת למימוש רק פעם אחת בחיי נכס בעת הבעלות על הנכס, והיא מוגבלת לתקופה של שישה חודשים.
לכן, לפני הגשת בקשה יש לבדוק האם לא ניתן לקבל פטור בשל היות הנכס לא ראוי לשימוש, כיון שפטור זה אינו חד פעמי ואינו מוגבל בזמן.
יודגש כי אם הנכס אינו מצוי בהליך שיפוץ רציני, או שהוא נמצא במצב סביר, אבל מסיבות שונות לא מאכלסים אותו, כן כדאי לפנות ולבקש פטור מארנונה בשל נכס ריק.
לקראת בדיקת הנכס על ידי הרשות, יש לוודא שהנכס יהיה ריק מכל חפץ או אדם, היות ולפעמים די בכך שיש בנכס כיסא או שולחן, או שהמקום משמש לאחסון של מספר קרטונים, בכדי שלא יינתן פטור.
כחלק מייעוץ לקבלת פטור מנכס ריק, אני מנחה את הנישומים, כיצד להקפיד על נראות המקום ואיך להתכונן לביקור הפקח.

לפרטים נוספים ולקבלת סיוע בייצוג בנושא הפחתת חובות ארנונה
השאירו לי כאן את פרטיכם או התקשרו אלי לטלפון: 053-7773025

תיאורי מקרה מהתחום

תיקון טעות בעילת הפטור

המשך לקרוא

פטור חוזר לנכס ריק בעסקה שבוטלה

המשך לקרוא