ניגשים למכרז חשוב? משקיעים זמן, מאמצים, כח אדם והרבה כסף עבור הערבויות יש להגיש כחלק מההצעה במכרז? אל תוותרו על לווי מקצועי שימקסם את סיכויי ההצלחה שלכם במכרז!

בעבודתי הקודמת, כגזברית, וכמשתתפת בוועדות מכרזים, נתקלתי פעמים רבות בהצעות, שעל אף שהיו אטרקטיביות מבחינת המחיר שהוצע, הן נפסלו על ידי ועדת המכרזים מאחר ולא מולאו כראוי.

לווי מקצועי בהכנת הצעת מכרז מסודרת, לא רק שימנע אפשרות של פסילת ההצעה שלכם על הסף, ויבטיח כי ניקוד המכרז לא ייפגע בשל מסמכים חסרים, אלא גם יסייע לכם למקסם את סיכויי ההצלחה, בעזרת המלצות שעשויות לתרום לניקוד האיכות של ההצעה. 

חשוב להדגיש כי כאשר מבינים מהו תמהיל האיכות והמחיר הנדרש במכרז, ומכירים את המתחרים ואת ניסיונם, ניתן למקסם את ניקוד ההצעה במרכיבי האיכות, כך שמתאפשר להציע הצעת מחיר גבוהה יותר. לחילופין, כאשר ברור לכם שאין באפשרותכם למקסם את ניקוד האיכות, ניתן לקבל החלטה להגיש הצעת מחיר נמוכה יותר.

דוגמאות לסוגי מכרזים בהם מומלץ להיעזר בליווי מקצועי

  1. מכרז ליעוץ חשבונאי
  2. מכרזים לליווי משפטי
  3. מכרזים להגשת הצעות לגינון ועבודות חשמל
  4. מכרזי ביוב ותשתיות
  5. מכרזי הסעות
  6. מכרז להצבת מתקני משחקים
  7. מכרז לאספקת מחשבים ותוכנות
  8. מכרזי ניקיון
  9. מכרזי אשפה

מדוע לא מומלץ להגיש הצעה למכרז לבד, ללא לווי מקצועי?

הגשת הצעה למכרז של גוף ציבורי כרוכה במורכבות רבה ויש בה מרחב גדול לטעויות. חשוב להבין כי מכרזים המתפרסמים על ידי גופים ציבוריים יכולים להשתרע על פני עשרות עמודים, ולרוב נדרש לצרף אליהם כמות גדולה של מסמכים המעידים על עמידה בתנאי הסף, לרבות ערבות מתאימה בסכומה ובתאריך תוקפה. 

אי הגשת כל המסמכים האלו, או מילויי שלהם באופן שגוי או חסר, יביאו לפסילת ההצעה – על הסף.

הבעיה היא שבדרך כלל, מי שאינו מתמצא ומיומן בהגשת מכרזים, אינו בקי בתנאי הסף של כל מכרז ומכרז, ולכן פעמים רבות הוא אינו יודע האם בכלל יש טעם להגיש הצעה, ואם כן  – אילו מסמכים עליו להציג.  זאת בנוסף לקושי האדמיניסטרטיבי הלא מבוטל של עבודת ריכוז המסמכים הנחוצים והגשתם בצורה מסודרת, בכדי למנוע מצב שניקוד ההצעה יפגע, רק בגלל מסמכים שלא נמצאו בזמן הבדיקה. 

כמו כן, במקרים רבים, מציעים פוטנציאליים אשר עומדים בכל תנאי המכרז, נמנעים מלהגיש בכלל הצעה, בשל החשש להתמודד עם כמויות המלל והמסמכים  שנדרש לצרף.

מניסיוני רב השנים בלווי יותר ממאה הגשות למכרזים, במקרים רבים הקפדה על הגשה מסודרת הביאה לזכייה במכרז, בעוד שמציעים אחרים נפסלו או שהופחתו להם נקודות, בשל אי הגשת כל המסמכים הנדרשים, הגשת ערבות שגויה, או מתן הצעה החורגת ממתחם ההצעות שניתן היה להגיש. 

מה כולל הלווי וכיצד הוא מתבצע? 

לאחר בדיקה של תנאי המכרז אני מכינה עבורכם רשימה מסודרת הכוללת הנחיות והמלצות לאופן מילוי הטפסים, פירוט של המסמכים שיש לצרף, וכן פירוט של המסמכים הנדרשים מגורמים חיצוניים (כדוגמת ערבות, מכתבי המלצה, אישורי רו"ח).

בנוסף כחלק מהליווי אני מתייחסת גם למרכיבי הניקוד, לאיכות הצעת המחיר ולמשקלו של כל גורם, לרבות התייחסות לדרישת מחירי מינימום או מקסימום, ולקיום מגבלה לאחוזי ההנחה.

לאחר מילוי כל המסמכים, אני בודקת שהם אכן מולאו כשורה, ובמידת הצורך דואגת להשלים את הפרטים החסרים.

המלצות של לקוחות:
"היכולת של אורית לשים לב ליתרונות שאני מביאה לידי ביטוי מסייעים בעיקר בהגשה למכרזים שאין בהם טעויות"

"אורית ליוותה אותי בתהליך מעבר העסק ובהגשת מסמכים למכרז והיא יסודית, מקצועית ומעל לכל אכפתית"

"בכל המכרזים הגדולים אני מעביר לאורית להגהה ולבדיקה את כל המסמכים והיא עוברת על הכל ודואגת שלא יהיו טעויות. בנוסף היא זמינה עוברי בשעות שמעבר ליום העבודה בגלל הדחיפות בנושא המכרזים. רו"ח רון פישמן. 17.11.2018"

ליווי מקצועי להגשת הצעה למכרז
יכול לשנות את סיכוי ההצלחה שלכם במכרז מ-0 ל-100!

פרטים נוספים ולקבל סיוע במילוי הצעה למכרז
השאירו לי כאן את פרטיכם או התקשרו אלי לטלפון: 053-7773025