אנשים רבים אינם מודעים לכך שבמידה והנכס שברשותם אינו ראוי לשימוש, באפשרותם לקבל פטור מתשלום ארנונה, לתקופה של עד שלש שנים.

ואילו רבים אחרים כן מודעים לכך שהם זכאים לפטור מארנונה עבור הנכס שאינו ראוי לשימוש שבבעלותם, אולם הם אינם יודעים איך לשכנע את העירייה שהפטור אכן מגיע להם.
איך מוכיחים שהנכס אינו ראוי לשימוש?
כדי להוכיח שנכס לא ראוי לשימוש, ולכן גם פטור מתשלום ארנונה למספר שנים, יש לעמוד במספר תנאים, ובעיקר להראות כי הנכס נהרס או ניזוק כך שלא ניתן לעשות בו שימוש, וגם להוכיח שאכן לא משתמשים בו בפועל. חשוב להבין שלא כל שיפוץ קטן שעושים בנכס, מאפשר קבלת פטור נכס לא ראוי לשימוש, וכל רשות פועלת בהתאם לנהליה, יש המקפידות יותר ויש פחות.
על מנת לקבל את הפטור, יש להודיע לרשות המקומית בכתב מיד כשהנכס מפסיק להיות ראוי לשימוש, במידה והוא אכן לא משמש אפילו לאחסון.
הרשות שולחת בדרך כלל פקח לבדיקה והוא מדווח למנהל הארנונה. באם הבקשה לפטור לא התקבלה, ניתן להגיש ערר.

בבקשת פטור לנכס שאינו ראוי לשימוש, אני מקפידה מאוד על תיעוד צילומים צבעוניים של הנכסים המשופצים, פירוט הפעולות המתבצעות במקום, (באם נערך שיפוץ), פירוט של עלויות השיפוץ והצעות המחיר. בדרך כלל, שילוב של כל המסמכים הללו משכנע את מנהל הארנונה לתת פטור בעילת נכס לא ראוי לשימוש, לתקופה קצרה, ובהמשך יש לשכנע שוב את הרשות, להאריך את משך הפטור.

לפרטים נוספים ולקבלת סיוע בייצוג בנושא הפחתת חובות ארנונה
השאירו לי כאן את פרטיכם או התקשרו אלי לטלפון: 053-7773025

תיאורי מקרה מהתחום

פטור נכס לא ראוי לשימוש – פירוק תשתיות חדר בריחה

המשך לקרוא

פטור כנכס לא ראוי לשימוש  - נזילות וריקבון

המשך לקרוא