זה יכול לקרות כמעט לכל אחד, כשיום אחד, במהלך פתיחת תיבת הדואר, או בעת פניה לעירייה בבקשת אישור עבור הרישום בטאבו, נשלפת כנגדו בהפתעה, דרישה לתשלום חובות ארנונה בגובה 100-200 אלפי ש"ח שהעירייה "גידלה" בשקט, בתור תחביב, במשך שנים.


כשקורה דבר כזה, אנשים נכנסים בדרך כלל ללחץ רב, אולם חשוב לדעת שיש הרבה מאוד מה לעשות במצב הזה, ובשום אופן לא כדאי לוותר כאן, וגם לא מומלץ לשלם תחילה בתקווה שבהמשך יתקבלו החזרים. ההמלצה היא לפנות במהירות לעורך דין מנהלי שיודע כיצד להשיב לעירייה בתקיפות, וכיצד להגיע עימה לפשרה מהירה, כך שהעסקה שעומדת על הפרק, לא תפגע.
מתי חלה התיישנות על חובות ארנונה?
על פי חוק ההתיישנות (תשי"ח-1958 ) ניתן לטעון התיישנות החוב בתום שבע שנים ממועד היווצרותו. בנוגע לחובות ארנונה, המועד המחייב בו נוצר החוב הוא בתחילת שנת החיוב, וממועד זה נספרות 7 השנים במהלכן הרשות המקומית יכולה לתבוע את תשלום החוב עבור שנה זו. כלומר, עבור חוב ארנונה לשנת 2020, הרשות המקומית יכולה להגיש תביעת תשלום לנישום עד לסוף שנת 2026.
בנוסף חשוב לדעת שגם אם לא חלפו עדיין שבע שנים ממועד היווצרות החוב, אלא שלוש שנים בלבד, במידה והרשות מנסה לפעול רק באמצעי גביה מנהליים אקטיביים (עיקולים), ואפילו פסיביים (אי מתן אישור העדר חובות לצורך רישום בטאבו), ניתן לטעון כי חל שיהוי בהתנהלותה של הרשות, ולכן יש לבטל את אותם הליכים, אפילו ללא דיון בשאלה האם קיים חוב או לא.
במקרה כזה הרשות המקומית אמנם זכאית להגיש תביעה כנגד החייבים (לכאורה), אך בינתיים היא אינה יכולה לפעול כנגדם, לעקל חשבונות בנק ובנוסף ואסור לה לעכב את מכירת נכסיהם והעברת רישומם של נכסים אלו בטאבו.

לפרטים נוספים ולקבלת סיוע בייצוג בנושא הפחתת חובות ארנונה
השאירו לי כאן את פרטיכם או התקשרו אלי לטלפון: 053-7773025

תיאורי מקרה מהתחום

מחוב של מאות אלפי ₪ ל- 20 אש"ח בלבד

המשך לקרוא

ביטול חובות יורשים

המשך לקרוא

פשרה מהירה והפחתה של 50%

המשך לקרוא

הפחתת חובות ליורשי יורשים

המשך לקרוא